14.8.11

En mage efter en massa kaos...

Det har inte gått att blogga som vanligt under den senaste veckan. Efter att pappa gick bort så har det liksom inte funnits något som fungerat ordentligt. Vi har tagit en minut i taget och ibland går det bättre och ibland är det mest skit.

Jag och maken åkte hem till Skåne igen i måndags för att spendera lite tid med mamma och smälta vad som händer. Det har varit en konstig, men ändå på något sätt skön vecka, och vi har om och om konstaterat att denna sommaren nog egentligen inte skulle ha varit (har det ens varit sommar? tycker mest det känns som konstant regnig skånehöst).

Nu är vi på väg tillbaka till Belgien. Två veckors jobb återstår av sommarsäsongen för maken och jag ska förbereda mig inför skolstart. I morgon tänkte jag ta en dag för att landa och organisera och fundera igenom saker och ting lite och då tänkte jag uppdatera den här bloggen ordentligt... Känns behövligt efter de senaste månadernas fullkomliga kaos.

Här är i alla fall magen idag:


Den växer och jag har gått upp liiiiite till (fyra kilo sammanlagt nu). Foglossningen har slagit till med full kraft och jag är trots allt rätt glad att jag inte jobbar kvar i affären. Men i övrigt mår den lille prima! Mindre än 80 dagar kvar nu...

2 comments:

Trillingnöten said...

Vad skönt att höra av dig! Jag förstår att livet känns lite upp och ned just nu och så plötsligt blir det liksom höst. Är man redo? Fin mage :) Jag blir så glas att se den :)

Petchie75 said...

Åh, vad glad jag blev av att läsa ett nytt inlägg här på din blogg och att höra att du mår trots allt så bra det går under omständigheterna. Jag har tänkt så mycket på dig och din familj!! Jag kan inte ens föreställa mig vad ni har gått igenom i sommar och jag förstår om det tar tid att "landa" i vardagen igen.
Jättefin mage! Usch usch för foglossning. Jag har ont på nätterna när jag är uppe och går på toa men annars är det mest bara obekvämt att sitta för länge för Sweet Pea knuffar på revbenen. Jag har 56 dagar kvar enligt Familjelivs uträkning...
Stor kram
PS Min syster hade med sig två av mammakläderna som inte passade mig till Bryssel så om du vill så väntar ett par PoP-jeans i stl 34 plus ett par beige byxor på dig här om du vill ha dem och har tillfälle att hämta någongång.