15.6.11

Fikatips!

Ursäkta utbrottet i morse. Idag berodde det faktiskt inte enbart på gravidhormonerna (även om de nog hjälpte till en del) utan på att måttet börjar bli mer än rågat vad gäller hur vissa söner (läs min make) blir fullkomligt överkörda av vissa (läs sina) föräldrar. Men inget ont som inte har något gott med sig, har i alla fall lyckats få besked om att maken får "semester" i minst två veckor i September så att vi kan åka till Sverige. Wopiie! Alltid nått.

Resten av dagen har i alla fall varit helt okej! Jag har hunnit rensa ur garderoben (tagit bort vinterkläderna, behöver inte tio st fleecetröjor nu i sommarvärmen och rensat ut sådant som inte används), tvättat, lagat lunch till pöjkarna (makens farbror och en till är här och jobbar hela veckan), ringt pappa på sjukan, pratat med syster yster på skype och lite annat smått och gott. Nu sist har jag passat på att röra ihop mitt nya favvispålägg, somjag tänkte ge som fikatips:

Tonfiskröra

Du behöver:
- en burk tonfisk
- ett skalat äpple
- ett par matskedar majonäs
- svartpeppar

* Finhacka äpplet
* Blanda tonfisk, äpple och majonäs
* krydda med lite svartpeppar om du känner för det
* Avnjut på grovt knäckebröd tillsammans med en kopp O'boy eller thé - MUMMA!

Jag har blivit helt knäpp de senaste månaderna. Jag trodde ju att jag, med tanke på min ytterst tvivelaktiga matbakgrund, bara skulle känna för att äta skit under graviditeten. Ni vet, man hör så mycket om "cravings" osv. Haha, inte då. Eller jo - jag har cravings - men på frukt, grönsaker, tonfiskröra osv. Inte choklad (äter i princip inte choklad längre alls), chips (blärk), glass, eller fet snabbmat. Här är det hemmalagad mat med mycket nyttigheter i som gör mig gladast. Och O'boy, men det är ju mjölk så det är på ett sätt nyttigt. heh

Nu ska jag fortsätta njuta av min fika med knäckebröd, tonfisk och O'boy.
Ha det så bra!

3 comments:

Trillingnöten said...

Det finns en tid då man tröttnar på människor som inte beter sig som normala :) Och då får man bli arg. Jag orkar inte längre vara trevlig mot allt och alla. Kanske är det åldern också? haha...
Vad bra att du har så bra cravings!! Toppen! Barnet kommer alltså älska allt med tonfisk? hehe

Anonymous said...

Po dom baura!/m

Josefine said...

Så skönt att han lyckats förhandla till sig lite semester då. Det kan han nog behöva!

Vi ska åka till Gützkow, vår vänförsamling. En snabbvisit bara, med konsert tillsammans med deras lilla kyrkokör på lördagskvällen, grillfest och sen gudstjänst på söndagmorgonen innan vi åker hem igen. Hej och hejdå, ungefär...=)