16.6.11

Blommor och blad

Har varit och tagit ett gäng foton på alla mina fina blommor! :)

Fick nämligen min första bukett av maken någonsin häromdagen. Vi har en vän som är florist och som var här på middag förra fredagen, när hon hörde att maken aldrig gett mig blommor så sa hon åt honom (när jag inte var närvarande såklart) att komma förbi dagen efter. Sagt och gjort - i lördags åkte vi till hennes affär och jag fick en stor, fin bukett med rosor. Och ett fint kort som maken skrivit "till den blivande mamman". Jag blev jätteglad. Såhär fin är den:


Och så hann jag precis ut och fotografera lite i trädgården innan det började ösregna. Har ni sett så fin vår bröllopsros är?! Den slog ut  går och är helt underbar!! Vi fick den i bröllopspresent av mostrar och kusiner och den är helt underbar. Börjar bli nöjd med hur saker och ting artar sig i vår lilla hörna nu...ska bara hitta ett nytt bord och stolar (svärisarna reclaimade ju det vi hade innan, och IKEA har inte längre sin billighetsvariant) och så ska det planeras lite till. Men det är fint redan nu! :)

1 comment:

Trillingnöten said...

Som lärare får man en mängd blommor :) Som fru, lite mindre. Hahaha....visst är det så. Fick massor med fina blommor igår. Jag är inte så förtjust i snittblommor, tycker det är slöseri med pengar och blommornas liv. Men tanken är god bakom dem! Så den uppskattar jag verkligen! :)Usch, vad trist jag är!