17.5.11

En lugn och skön dag!

Det var riktigt mysigt att gå runt på stan idag, trots att det duggade lite då och då. Jag åt mängder av sushi och miso-soppa och vaggade sen runt i klädaffärer tillsammans med syster yster ett tag. Och tänka sig, på lindex fanns den - den perfekta BHn i rätt storlek, färg och form, OCH utan bygel. Stod dock en tant och letade BH bredvid oss som tyckte att de BH:ar vi tittade på var "väldigt konstiga, en sån vill minsann inte jag ha". haha. Nähä, vad bra, more for us liksom... Jag är i alla fall väldans nöjd och går runt och myser.

Efter shoppingen gick vi hem och fortsatte mysandet. Jag pysslade ihop ett födelsedagskort till torsdagens födelsedagskalas som vi ska ordna och syster yster med sambo pluggade. Det är roligt att plugga tillsammans med R (syster ysters amerikanske sambo) eftersom det dyker upp så många intressanta synvinklar på det svenska språket. Han flyttade hit till Sverige för ca två månader sen och är nu inne på sin andra månad på SFI, och han är skitduktig!! Idag skrev han om vad han gjort i helgen och det blev en livlig dikussion när vi skulle försöka förklara varför det är en fråga när man skriver: "tittar du på teve", men inte när man skriver: "nu tittar du på teve". Hur kan ett litet "nu" ändra hela alltet? Och hur kan man då även säga "du tittar på eve nu". osv osv... Men det gick till slut, vi lyckades förklara det så att han hängde med och förstod. Spännande det där med språk! Tur man tycker det, annars hade väl språklärarbanan inte varit någon bra idé haha.

Sen följde kvällen med egenlagad thaimat tillsammans med föräldrarna och nu är vi tre "ungdomar" hemma hos syster yster och R och ska ha "sleep-over". Jag har lovat att tassa på tå till toaletten om (när) jag vaknar och ska kissa i natt, haha. Det blir nog bra.

I morgon eftermiddag ska det bakas för fulla muggar här, inför kalaset. Ser fram emot att skapa mästerverk, hoppas bara att jag på något magiskt vis lär mig baka över natten. hehe. Tur att syster yster är med, då kan hon liksom se till att allt blir bra från grunden och sen kan jag dekorera och hjälpa bäst jag kan. Topp! Jag hittade mumincupcakeformar på stan idag som vi ska göra smaskiga muffins i. Det ni! Mumin minsann!

Nä, nu är det sovadags.
Godnatt!

No comments: