7.4.11

Sommar och sol...

...eller ja, nästan, vår och sol i alla fall!
I går klippte jag gräset för första gången i år - iklädd shorts och linne. Och det var jättehärligt! Fåglarna kvittrar och det växer så det knakar överallt. Aldeles aldeles underbart. Hoppas det håller i sig till bröllopet nu bara.

I går kväll fick vi dessutom äntligen tid att plantera trädgårdslandet. Vi valde att göra det på kvällen för att inte jorden skulle torka ut direkt. Nu har vi ett gäng prydliga rader av sockerärtor, olika sorters lök, olika sorters sallad samt morötter. MUMMA! Nu håller vi tummarna för att det växer snabbt så att vi kan börja njuta av vårt hemmaodlade gottis.

Nä, nu ska jag göra mig iordning, jobb om en halvtimme.

2 comments:

englundskan said...

Grattis My.
Jag satt just och läste dagboken (magboken) som jag skrev när jag väntade Emma och hennes första år. Ett tips bara, skriv dagbok och skriv ganska detaljerat och sätt ut årtal. Man tror att man minns men icke! Det blev många minnen av alla slag.

Josefine said...

Supermamma? Nja, det vet jag inte. Men jag har två års försprång iallafall... =)

Och jag håller med föregående. Skriv dagbok. Jag skrev ner alldeles för lite, och minns inte ens när jag fick reda på att jag var gravid. Och jag minns inte hur länge det var jag låg däckad på en luftmadrass i trädgården och bara spydde och mådde illa och knaprade mariekex. Skriv, skriv, skriv. Mycket!

Sen kan jag nämna att om det itne funkar att amma, GÖR det inte. Det går lika bra med ersättning. Både Gibson och jag mådde bättre av det. Men det är klart, lite avundsjuk på alla som ammat/ammar, är jag. Men jag har helt enkelt inga amningsvänliga bröstvårtor, och om det blir en nästa gång för mig, blir det flaska från start.

Lycka till med allt. Och fråga på bara. Vi mammor älskar att prata om graviditeten och barnen...=)

Kram