29.4.11

Klänning och brudbukett

Jag har världens finaste brudklänning!!!
Som jag säkert berättat innan så frågade jag i höstas min fina vän Emma Frost om hon skulle kunna tänka sig att sy min klänning. Redan på gymnasiet fanns det i mina "framtida bröllopsplaner" att antingen bära en "Vera Wang" eller en "Emma Frost" på min stora dag. Haha. Jag fick ju den bästa av de två tycker jag. För se så aldeles, aldeles underbart perfekt det blev:


 Påklädnad i största hemlighet uppe i vårt vardagsrum. Fick hjälp av Emma och syster yster att klä på och fixa. Har tyvärr väldigt få bra helkroppsbilder med klänningen på, men det kommer säkerligen flera när fotografen har fixat färdigt med sina bilder. :)  


 Syns det hur glad jag var när jag fått på mig klänningen? Till historien hör att jag inte fått se eller prova klänningen förrns dagen innan bröllopet. Så när vi satte på den på bröllopsdagen så kunde jag liksom inte sluta le och åma mig i spegeln som vi satt upp framför oss. haha.

 Precis efter "avslöjandet"! Maken (!) blev VÄLDIGT positivt överraskad och säger fortfarande att det är den finaste klänning han någonsin sett (och han är minsann petig med klänningar, jag var allt lite nervös innan).

Vi övar på att gå runt med släpet. Det behövde ju inte bli aldeles skitigt innan kyrkan. Senare under kvällen bar jag runt på det själv och det gick hyfsat bra. Lyckades till och med dansa en hel del med klänningen på (bytte till lättare dansutstyrsel efter 12-slaget dock).

Lite mer klänning, med "brudbukett". Jag var verkligen inte någon särskilt välorganiserad och förberedd brud, haha. Kom på ca 30 minuter innan vigseln att jag kanske skulle ha en bukett. Tog helt sonika och bad om en sax och så klippte jag av alla våra pingstliljor som blommade fint och band ihop med lite band jag hittade uppe i pysselhörnan. Blev en större bukett till mig och två små till tärnorna. Skitfint enligt mig själv! Aldeles lagom liksom.



Hade nu tänkt ta bussen ner på stan om en stund, men kom på att det ju vankas bröllop aldeles strax på andra sidan vattnet. Så jag skjuter upp Aywaille-besöket till senare och bänkar mig framför BBC's direktsändningar. Bröllop, bröllop, bröllop...det är mycket sånnt nu. 

1 comment:

Petchie75 said...

Jättefin klänning!! Och så roligt att den syddes av en nära vän, det gör ju den ännu mer speciell! Gillar din improviserade bukett också, enkel och fin!