15.4.11

Att inte veta...

...vad som ska hända under de kommande 48 timmarna är INTE en särskilt angenäm känsla när man har en vecka och sisådär en miljon grejer kvar att göra innan det är bröllop. Haha. Trots allt är jag såklart jätteglad att mina kära vänner här nere vill hitta på nått skoj innan "the big day". Att jag sen listat ut att det är just i morgon är en helt annan grej, jag är på gränsen till osunt nyfiken så det är svårt att hålla saker och ting hemligt för mig alltför länge. Svenskarna har dock lyckats, tror de har nått i kikaren också, men jag har verkligen ingen aning om hur/när/var de ska lösa det. :) Och för en gångs skulle lyckas till och med fästmannen hålla en hemlis...det har hänt en gång tidigare: de tre månaderna han hade min förlovningsring innan han friade, jag hade verkligen ingen aning.

Nu kan jag ju iofs ha helt fel, jag kanske hinner vara hemma och fixa med grejer i morgon ändå. Man vet ju aldrig... hehe.

Idag har jag i alla fall fått en massa saker gjorda. Och så har vi haft besök från prästen. Vår toppenpräst och vi tog en kopp fika och gick igenom vigselprogrammet samt gick igenom vår "läxa". Vi hade fått i läxa att skriva ner ett par positiva och ett par negativa egenskaper som den andre har. Sen idag diskuterade vi dessa tillsammans och pratade om hur viktigt det är att försöka stödja varandras positiva egenskaper och hjälpa mot de negativa. Åter igen slogs vi av hur duktig vår prälle är på mänskliga relationer. Och så skrattade vi en massa och fick lite roliga idéer till vigseln. Det kommer att bli toppen!!!

Nä, nu ska jag dammsuga köket! Sista uppdraget för idag, sen ska jag packa fästmannens "survivalkit" som hans polare vill att han har med sig i morgon och så ska jag försöka tagga ner inför i morgon. Hoppas jag kan sova en stund...

Godnatt!

ps. det blev två kräkstunder idag, men det är ju fortfarande en klar förbättring! Om det verkligen blir möhippa i morgon så håller jag alla tummar och tår för att jag får behålla maten hela dagen. Hoppas hoppas hoppas!!!!

2 comments:

Trillingnöten said...

Oj, Vad spännande!!!! Jag kommer ihåg det vi hade för syrran som jag planerade och det var läskigt att planera :) Men så kul vi hade, det var verkligen tider. Vi får se! ser fram emot rapporten!

Josefine said...

Jo, det räcker nog ett par veckor. Förutom mjölken och filen, eventuellt brödet får vi komplettera med.

Jag gillar att storhandla, då slipper man det sen. Också vet man att man har mat i frysen ett tag framöver. Det var ju inte heller så att det var tomt innan. Jag hade både kyckling, fläskfilé, falukorv, lax och blandfärs sen innan. Och några matlådor. Så, det kommer räcka ett BRA TAG!! =)

Spännande med hemligheter. Ser framemot uppdateringen sen!