15.3.11

Pågarna bygger hus...

...ute på fältet och själv njuter jag av en ledig eftermiddag/kväll.

Pappa anlände i går kväll. Han ska vara här i två veckor och hjälpa fästmannen med diverse grejer som behöver fixas, byggas och grejas med här innan bröllopet. Det stora projektet är att smälla upp en hangar/ett förråd i änden av fältet, där byggmaterial, traktor (jepp, nu har fästmannen en traktor att leka med också, den ska komma någon gång i kväll), verktyg och annat smått och gott kan förvaras. De började i morse och när jag kom hem från byn vid fyratiden så såg det ut såhär:


Det jobbar på bra må jag säga!

Själv har jag jobbat förmiddag idag. Det var väääääldigt lugnt så min kollega och jag passade på att snacka lite skit och planera schema inför de kommande veckorna - toppen så att man kan ha lite framförhållning!
Efter det hade jag lite smått och gott att göra; papper att hämta ut på posten, bank att besöka, grejer till hemliga projektet att kolla upp och - mycket viktigt - en stunds paus i solen! Det är strålande solsken och 20 grader varmt (i solen, inte i skuggan obs!) så jag satte mig vid kanten av floden och stekte en stund. Jättehärligt! Hoppas det håller i sig nu (det ska det visserligen inte göra, men ändå...jag hoppas).

1 comment:

Anonymous said...

Visst har vädret varit underbart idag?! Här i Bryssel +18 i skuggan! Njuter!