12.2.11

Varning Sverige!

Jag vet inte vad som händer i de svenska uttagningarna till melodifestivalen. Jag hör rykten och grejer hit och dit, men jag har bestämt mig för att totalignorera deltävlingarna detta året - jag håller tummarna bara.
Men vi får allt se upp, för i kväll valde Belgarna sin deltagare...och det är inte vilket småskit som helst. Det blir en accapellagrupp som ska representera Belgien i år och vi har nu youtube:at dem lite och är minst sagt imponerade. Kolla bara in denna cover till exempel:



Eller denna (lite snack först, men håll ut och titta vidare i nån minut, det är värt det!):



Tänker inte lägga upp låten som de ska tävla med, vi har inte heller lyssnat på hela. Det är liksom det som är grejen, man ska inte lyssna på låtarna innan själva finalen, då försvinner ju halva spänningen.
I alla fall, nu får vi "shape it up" i Sverige - för att vinna i år lär inte bara paljettklätt kortkort schlagerdäng räcka. Här behövs det lite nytänk!

2 comments:

Josefine said...

Hjälp! Jag fick rysningar så bra det var!

Stef said...

Ja dom var verkligen jättebra, sverige har mycket skräp i år igen! Det är himla trist att hela schlager grejer blivit så dålig, ingen kvalitet längre!

kramar