16.2.11

Infektion och intervju

Jahapp, så var det igång igen ja... Jag var så glad och trodde att jag skulle slippa de årliga vinterurinvägsinfektionerna för en gångs skull eftersom jag klarat mig igenom hela denna kalla vinter utan några som helst problem, men inte då. Man ska inte ropa hej innan man är över bäcken liksom!
Och det var minsann ingen smygare denna gången utan PANG BOM i morse så gjorde det ont och sen har det stegrats snabbt som attan. Vårt IKEA-besök blev helt förstört eftersom jag inte ville något annat än HEM. Har nog aldrig handlat så snabbt och så billigt på IKEA förr, haha. Så det var ju bra för plånboken att jag har ont. Man får se det positivt. Det dumma är att man ju på sådär halvsvensk mark inte kan gå omkring och svära öppet på svenska, det kan ju finnas folk som förstår. Annars är det mitt bästa knep när man har migrän, eller u-v-infektion eller annat ont ute bland folk i utlandet och behöver avreagera sig: lägg av en ordentlig harrang med hela registret svärord och könsord. Då känns det trots allt lite bättre, hihi. Funkar även i Sverige, men då på franska (tack mina fina scoutpojkar för att ni lärt mig allt ni kan!).

Ännu en guldkant på det hela är att vi befinnner oss här i Belgien och inte hemma i Sveriget. Förra året när jag hade fyra infektioner på raken blev jag ju stammis på vårdcentralen och blev expert på att bråka med sura sköterskor i telefon osv bara för att få medicin. Här behövs inget sånnt, bara att gå direkt till apoteket och de har medicin som man kan få direkt "over the counter", så att man i alla fall inte behöver gå att ha ont i väntan på att få tid hos doktor. De råder en ju såklart trots allt att gå till doktor också, men ändå... Jag har fått piller! haha.

Appropå något helt annat så fick jag ett mail från vår fina weddingplanner, Isabelle,  nu när jag kom hem. En av belgiens största "tjejtidningar" (typ veckorevyn) ska göra en bröllopsspecial och ska bland annat skriva om henne. De vill också intervjua par som ska gifta sig under året och Isabelle tyckte att vi kunde vara ett kul par att skriva om så hon undrade om vi är intresserade. Självklart! Kan ju vara görkul att vara med på intervju?! :) Får se vad som händer med det...

Nu ska jag hinka i mig litervis med lingondricka (i avsaknad på tranbärsjuice, hittade ingen i butiken) och fundra över vad vi ska käka till middag. Kylskåpsrengöring kanske?

2 comments:

Trillingnöten said...

Trist med förkylning! Bra med medicin! I NY brukar jag ta cold medicine som tar bort ALLA symtom...Jag vet - FUSK, men jag hatar att vara förkyld :)

Superkul med intervjun!! Så himla kul att ha kvar den artikeln sen och spara som minne!!

Petchie75 said...

Stackars dig med urinvägsinfektion, jag hoppas att symptomen försvann illa kvickt när du väl fått medicin.
Vad kul med bröllopsintervjun, du måste berätta vilken tidning det är när det har kommit ut så ska jag köpa den!