9.2.11

Den kom tillbaka...

...sen faktiskt, våren. Under tiden jag plockade med ostar, servade kunder och dammade av vinflaskor (vi säljer vin i affären också och hujujuj vad dammiga de blir) så kom solen fram. Lagom till klockan två, då jag slutade jobb, var det strålande solsken och varmt varmt varmt i solen. Jag passade på att njuta av solen i parken med min lunch. Årets första picknick! Grejt!

Men det var inte bara solen som "gjorde min dag" idag faktiskt, utan en kund. En äldre herre kom in i butiken i förmiddags och köpte lite ost. Vi snackade lite och efter han betalat så frågade han var jag kom ifrån eftersom han hört på mitt uttal att jag varken var fransktalande eller flamländsk. När jag svarade att jag är från Sverige så sken han upp och sa på klingande svenska "Hej hej Sverige!". Snacka om att jag blev förvånad! Det visade sig att han jobbat i svenska handelsflottan (häftigt va pappa?) i tio år och han känner väl till de flesta hamnar i Sverige. Han tillade dock att han inte lärt sig så mycket svenska eftersom det mest pratades engelska på båtarna, men han ville "öva" på det han lärt sig så han passade också på att fråga "vad ska vi spisa i kväll?" och "ska vi äta köttbullar?". Haha! Klockrent!
När han hade gått så kunde jag inte sluta le och skratta för mig själv...

Världen är allt bra liten hörrni.

Nu är det tillbaks till den vanliga kvällsysslan: bröllop. Har ringt ett par samtal angående vår aningen speciella desert (kan tyvärr inte röja vad det är för en hemlig idé vi har, ni får reda på det efter den 23:e april), försökt nå brorsan i Schweiz, pysslat med min excell-gästlista och mailat lite mer info till svärmor. Full rulle! Varning för att bloggen riskerar att bli en riktig bridezilla-blogg under de kommande månaderna, men det kan liksom inte hjälpas. Vi lever och andas bröllopsplanering för tillfället, så det finns inte så mycket annat att skriva om. haha.

På tal om bröllop så måste jag bara lägga upp denna, som de flesta av er säkert redan sett till leda redan. När vi började planera i somras så var vi båda överrens om att ett glatt, roligt och okonventionellt bröllop är det vi soktar mot. Vi vill ha roligt tillsammans med nära och kära! Tycker att detta klippet visar ett precis sådant bröllop. Kan man bli annat än glad?

3 comments:

Anonymous said...

Du en bridezilla?! Yeah right!!
modren

Emma Frost said...

Apropå bröllop: Mitt tema för kvällen är viscosefoder. Ditt klänningsfoder är nämligen ihopsytt till hälften nu och jag gillart! För att vara foder är det inte ens sladdrigt. =)

Trillingnöten said...

Vad roligt med mannen som jobbat i Sverige!! Helt underbart ;)

Och du klockrent bröllop! Tänk att det snart är dags liksom! Kan knapp fatta. Du som skrev "nyss" att ni skulle förlova er och allt...Nu är det snart där!