15.1.11

Och....andas ut....

Svärföräldrarna bestämde sig trots allt för att äta hemma. De insåg nog att min mage inte riktigt var i form för uteätande, haha. Så till min mages ära blev det soppa och sen typ risotto till lunch. Gottgott och jag åt två små portioner för att inte ge magen alltför mycket jobb.

Och halleluja! För första gången på flera månader så ville jag inte gå och kräkas direkt efter ett bröllopssamtal. Tjohooo! Vilken tyngds som föll där alltså. Allt gick bra och civiliserat till, vi skojade och snackade och fick en hel del bra grejer fixade. Den franska texten till inbjudningarna är nu fixad, jag och svärmor knypplade ihop den, cateringfirman är godkänd, gästlistan är finalized (thank GOD!) och jag har kanske fått ett bra tips om boende för de svenska "ungdomarna" som kommer på besök. Nice.

Så nu kan jag andas ut lite. Jag ska så sakta börja packa ihop inbjudningsgrejerna så att jag kan ta med dem till Bryssel i kväll (fästmannen har en skidresa att planera med vänner i kväll och i morgon är vi bjudna till faster och gudson på middag, så vi tar en sväng till huvudstaden), jag ska avnjuta en kopp thé, gosa lite med katt och bara vara nöjd...

God eftermiddag!

2 comments:

Anonymous said...

Helleluja!!! Håller med. Nu kan du tuta och köra!
mor

frost said...

Härligt My, med planerandet och att magen är lite mer sammarbetsvillig allt. =)