20.1.11

Förkylning, jobb och lite firande!

Kom till jobbet halv tio och skulle egentligen bara jobba ett par timmar, som extrainsatt för att fortsätta med saneringen av källaren. Men tydligen hade chefen glömt att en av mina kollegor var tvungen att gå klockan elva så för att min andra stackars kollega inte skulle bli helt ensam så stannade jag kvar ett tag. Vi hade visserligen trevligt, och tack gode gud för att jag har så fantastiska kollegor (!!!!) men det var trots allt jäkligt jobbigt att jobba i kall butik med öppen (!) dörr med en superförkylning härjandes i kroppen.
Vid femtiden började det dock lugna ner sig med kunder och min snälla kollega sa åt mig att ringa så att fästmannen kunde komma och hämta mig, hon tyckte det var bättre att jag åkte hem innan jag trillade ihop på golvet, haha. Så kan det gå...

Nu ska jag gosa ner mig i soffan ett slag och värma mig. Det är svinkallt och, framförallt, rått ute idag. Inte trevligt alls! Det är den typen av kyla som kryper in genom kläderna och biter sig fast hur mycket du än försökt klä på dig för att skydda. Brrrr. I kväll är jag VÄLDIGT glad för vår underbara vedspis i köket som bidrar med en jättehärlig värme.

I morgon är det den 21:a januari! För ett år sedan idag hade fästmannen, då sambon, precis kommit hem från isvaksbad med sin klass i Älvdalen och vi förberedde oss för att festa loss dagen därpå. Varför då?! JO, därför att vi firade tre år tillsammans. Herregud vad ett år går snabbt! I morgon är det alltså fyra år sen det där biobesöket i Denver, tillsammans med gänget från Up with People, då vi blev typ tillsammans. :)
I morgon är det alltså dags att fira igen och denna gången ska vi gå ut och äta på restaurang minsann. Fanns ju inte så mycket sådana i Älvdalen så förra året fick det bli trerätters hemlagat, men i år så slår vi på stort. Och sen när vi kommer hem ska vi, som traditionen bjuder, gosa ihop oss i soffan och titta på "vår" film, den som vi såg tillsammans på bion i Denver för fyra år sedan. Filmen heter "stomp the yard" och är väl kanske inte världens bästa film precis, hehe, men vi tittar ändå på den vart år, för sakens skull liksom.

God kväll!

2 comments:

Trillingnöten said...

Åh grattis! Till fyraårsdagen alltså (inte till förkylningen)! Det är unerbart att fira sånt. Det gör vi fortfarande fast vi har en bröllopsdag också. Varför inte fira den dag det finaste hände liksom :) Hoppas ni får en jättefin dag!

Stef said...

Awwww grattis grattis gumman! Åh vad bra att ni gick på bio den dagen och kan se en film varje år lite symboliskt sådär, kvällen vi blev ihopa hade jag varit och tittat på när han spelat hockey.....hmm....en hockeymatch varje år......jag vet inte om det är så romantiskt haha!

Kramar