5.1.11

2011!!

Ursäkta min frånvaro... Har varit ledig i ett par dagar och har passat på att njuta av ledigheten. Har även tagit lite ledigt från datorn. Men nu börjar vardagen igen och så även bloggen! Och såhär i början av året tänker man mycket på vad som har hänt och vad som komma skall. 2010 har varit ett år fyllt av spännande saker!

Tvåtusentio var ett år som jag inte lätt kommer att glömma! Det var året då cancer blev "på riktigt" och jag var mer rädd än jag hittills varit någonsin. Det var också året då cancern faktiskt inte alltid vann och min mamma visade, åter igen, att hon är bäst och starkast i världen. Det var också året då min älskade Fridavovve lämnade oss, men jag kände mig trygg som hade min Toulousekatt som tröstade mig.
Det var även då jag grät mig igenom en skolavslutning som inte var min. Det var mina nior som slutade och jag avslutade mitt första år som "riktig" lärare.
Strax efteråt gav vi oss av mot vårt största äventyr hittills: flytten till Belgien. På vägen dit, via Skåne, hanns det med både en fantastisk födelsedag med hela familjen och ett frieri som hette duga. Helt plötsligt var sambon inte längre sambo, utan fästmannen!
Sen följde Belgien och Martinrive med alla möjliga galenskaper: väder och vind som ville berätta att de fanns (storm, översvämmning, snöstormar), svärföräldrar (!), jobbsökande och en massa annat.

 Nu är det tvåtusenelva. Jag och fästmannen ser fram emot bröllop om fyra månader, jag har äntligen hittat ett jobb som jag älskar och Toulouse ser fram emot mössen som kommer fram innomhus nu i vinterkylan.
Jag tycker inte om nyårslöften, eftersom jag vet att jag aldrig håller dem, men i år vill jag i alla fall försöka göra en sak: stanna upp då och då och njuta av stunden. Tiden går så fort och man vet aldrig vad som komma skall. Därför ska jag försöka att passa på att njuta av det som händer så mycket som möjligt!!

God fortsättning, lite såhär i efterhand, och hoppas ni har det bra!
Tvåtusenelva kommer att bli toppen!!

2 comments:

Trillingnöten said...

Och på toppen av det har du fått en award av mig! :)
2011 kommer att bli ett toppenår :)

frost said...

Åh, vet du vad som har hänt sen sist? Min hemsida ser ut som en riktig sådan. Kolla på emmafrost.se, det är bara tyg, tyg, tyg, och tyg men jag tänkte att din klänning ska komma upp där så småningom! =) Kraaaaaaaaam!