28.12.10

Franska?!

Pratade jag någonsin franska obehindrat? Har jag någonsin kunnat räkna på franska? Bor jag i Belgien?

Ehm...första dagen tillbaks på jobbet har varit jobbig för min stackars hjärna. Det kan inte vara lätt att hänga med i svängarna mellan skånskan och franskan och engelskan. Idag hade den i alla fall stängt av helt när det gäller franskan. Hihi. Som tur är var det en lugn dag och min snälla kollega skrattade och hjälpte till när det var kortslutning på gång!

Resten av veckan väntar jobbjobbjobb och förhoppningsvis lyckas vi övertala ett gäng vänner att Martinrive är "the place to be" på Nyår så att vi får lite kompisar att fira med. Det är inte lätt att övertala belgare att köra en och en halv timme för att gå på partaj, inte ens om de får sova över. Och eftersom jag eventuellt måste jobba till kl 20-21 på fredag så kan vi inte ta oss till Bryssel. Alltså drar vi fram alla knep och övertalningskampanjer för att få hit lite folk!

Trevliga mellandagar till er allihop!

2 comments:

Trillingnöten said...

Hahahah! Jag känner igen mig! Jag kan bli likadan när jag har snackat engelska hemma och sen ska jag ut i verkligheten igen. Svenska, vad är det?? Lycka till med övertalningarna förresten!

Josefine said...

Det kan inte vara lätt, men oj så skojigt det måste ha varit att lyssna på! =)