30.12.10

En eloge för SJ!

VA?! Tänker ni säkert nu! Har hon blivit tokig? Hur kan man ge en eloge till SJ efter allt tågstrul under de senaste månaderna?!

Jo, jag är faktiskt inte ironisk i dagens rubrik, utan helt uppriktig. För trots eviga förseningar, strul och tokigheter så finns det faktiskt en sak som gör SJ oslagbar - deras tidning! Kupé är ju helt otroligt bra! Jag brukar ta dem med mig hem när jag har åkt tåg och sen har man trevlig läsning ett bra tag framöver. När jag åkte till sverige i höstas så tog jag med mig ett nytt exemplar hem och i går (!) var det premiärläsning. Fantastiskt att jag lyckats hålla mig så länge... I alla fall så njöt jag av ett par intressanta artiklar om jantelagen och den svenska identiteten. Kul! Och så kunde jag ta del av en undersökning kring vad folk stör sig mest på på tåget (förrutom förseningar...). haha.

Så en eloge till SJ för att de producerar en av sveriges bästa, enligt mig, gratistidningar!
Hoppas nu bara att det går att fixa deras andra problem också...håller tummarna!

Godmorgon!

1 comment:

Trillingnöten said...

Jag höll på att sätta i halsen faktiskt :) Men sen läste jag och det är en superbra tidning. Kan inte annat än hålla med!!