8.12.10

Butiken och vykort

Lite bilder på vår fina lilla butik!







Har haft en toppendag! En av mina kollegor är superduperförkyld så jag hoppade in och jobbade eftermiddag idag. Jätteroligt och jag fick till och med jobba själv i butiken i en timme medans min andra kollega tog lunch. :) Spännande, men bra att det var på en onsdag för då är det relativt lugnt.
I övrigt har jag också idag lärt mig laga "Tartiflette" (fransk potatisgrattäng med speciell ost), haft snöbollskrig med kollegan och chefen efter stängning (det har vräkt ner snö hela dagen) och marinerat ost i rött och vitt vin. Ingen dag är den andra lik hos oss inte!

Sen när jag kom hem väntade en jätteroliog överraskning i form av ett vykort från underbara CC. Tack! Vykortet innehöll bland annat receptet på scones så i morgon på min lediga dag kanske det blir scones till frukost?! Med ost till såklart!

Godkväll!

4 comments:

Trillingnöten said...

Underbart! Jag blir så hungrig nu när jag ser sånt där :) Din chef verkar ju vara helt fantastisk! Snöbollskrig och grejer!recept på gratäng ?:)

Anonymous said...

Vilket ställe du har hittat!
mor

Josefine said...

mycket ost. jag antar att du har ost till allt nuförtiden? <09

Frost said...

Åh, jag blir så inspirerad och glad av speceributiker! =)