17.11.10

Plastfolie

Idag har jag jobbat eftermiddagsskift i ostaffären. Min första uppgift som ostförsäljerska är att lära mig hur man slår in ostarna på rätt sätt i plastfolie. Åter igen det där med att slå in saker... När det gäller att slå in våra ostar i ateljén i plastfolie så går det helt ok, då är det inte så petigt och det är dessutom utanpå pappersinslagningen. Det är mer en praktisk sak än estetisk. I ostaffären är det en HELT ANNAN DEAL! Där ska det vara perfekt och snyggt och jämnt. Försök det ni, med plastfolie och ostar i helt hopplösa former. GAAARGH!

En sak är säker: jag kommer att drömma om plastfolie i natt! Kanske ska skicka en filmidé till hollywood: "plastfolien anfaller". Tror det skulle bli en riktig blockbuster.

Needless to say - jag är dödstrött efter en hel dags jobb och en halv dags nya intryck. Men jag är väldigt nöjd. Det är skitkul att jobba!

I morgon ska det göras nya ostar och sen har jag en ledig eftermiddag, trevligt.

Godnatt!

1 comment:

Trillingnöten said...

Hahaha! Jag ser plastfolierna som anfaller och sluter sig om sina offer perfekt...för alla gånger som offren använt plastfolien på fel sätt :p