8.11.10

Plantering och inslagning av ost

Idag är det planteringsdag hos oss! Morsan och jag hann handla ett helt gäng blommor i veckan, men pga massa regn så fick vi skjuta upp planteringen lite. Så idag ska jag fixa det, för idag har det inte regnat ett endaste dugg.

Jobbade i förmiddags också. Fick lära mig att slå in ost. Det är inte så enkelt som det kanske låter... Särskilt eftersom vår ost är sådär väldigt speciell och fin så den måste behandlas med yttersta respekt.

Jag tycker ju om allt som har med papper och fix och dekoration att göra så därför tänkte jag att jag ju borde klara det här med att slå in lite ost galant. Hade dock glömt den lilla detaljen att jag ju faktiskt är helkass på att slå in paket, och att slå in en ost i papper är ju ungefär samma sak som att slå in ett paket. Efter mycket träning och en hel del svenska svordommar (jättebra, ingen förrutom jag som förstår) så fick jag dock slagit in arton stycken finfina ostar. Aldeles godkänt!

Nä, nu ska jag träna upp de gröna fingrarna. See ya!

No comments: