9.11.10

Man ska aldrig...

...tro att man har full koll på livet och vad som komma skall för vips, så händer det något och allt blir helt annorlunda än vad man tänkt sig. Just för tillfället är det så för mig, på de bästa av sätt!!

Är precis hemkommen efter en mysig jobbdag nere i ostkällaren. Idag gick det lättare att packetera ostarna och jag fick till och med beröm för mina skills med plastfolie. haha. OCH dagen slutade med att chefen kom till ateljen från butiken och så skålade vi med ett glas rosée (only in Belgium) att jag förmodligen kommer att få den efterlängtade lärlingsplatsen som vi tidigare pratat om. Jag måste bara ringa ett samtal till skolan och boka inskrivning (och eventuellt ett litet franskatest, hjälp) idag och sen ska det förhoppningsvis lösa sig. Lärlingsplasen innebär att jag går som lärling hos min chef 30 timmar i veckan både i ateljen med produktionen och i affären med allt som har med försäljning och hantering av ost att göra. Varannan månad har jag dessutom åtta timmars kurs och studiebesök där allt som har med ost att göra lärs ut. Wohooo! Efter fullföljd kurs är man licenserad ostmakare/ystare/osthandlare..., ja kärt barn har många namn. Toppen va?! Det bästa av allt är att det är betalt! Inte heltidslön visserligen, såklart, men en fin halvtidslön lär det bli. Inte illa pinkat.

Nu håller vi tummarna för att det där franskatestet går vägen! Ska gå och ringa nu.

I kväll franskakurs och i morgon är det ännu en jobbdag följd av besök från lillsvägerskan. Topp!

1 comment:

Trillingnöten said...

Ja jädrar i min låda! Underbara nyheter! Tänk vilket flyt du har! Gratulerar! Du får inte låta lite franska hindra dig nu! Kramar