28.10.10

Idag har jag gjort ost!

Det var spännande och roligt och varmt och lita kladdigt. Toppen!
Och så fick jag med mig en bunke mjölk och ett gäng färska ägg hem som bonus, plus att jag ska jobba i morgon också, så denna veckan har visat sig vara väldans lukrativ (stavas det så mamma?).

Nu ska jag försöka mig på att baka sockerkaka på en del av mjölken och äggen och sen ska vi hålla kväll och bara titta på film och ta det lugnt. Och äta pasta carbonara, även den gjord med hjälp av jobbbonusarna. Mumma!

Ps. All mjölk och annat som används när vi gör mjölk är ekologiskt och småskaligt framställt, fick jag reda på idag. Det gillar jag! Jag blir gladare och gladare för var ny bra grej jag får reda på.

3 comments:

Trillingnöten said...

Perfekt! Vilket guldjobb du hittat :) Ekologiskt, småskaligt, bonusmat plus betalt...jösses!

Stef said...

Harligt! Skitbra med jobb bonusar som man kan äta! kramar

Josefine said...

Det låter ju toppen! Ja, inte för mig förstås för jag är inte ett dugg intresserad av att göra ost, men du kommer nog ha det jättebra där!