12.10.10

Hur var det nu?

Är det hundra gånger man ska trilla av en häst och stiga upp igen innan man kan rida? Om det är samma regel när det gäller att söka jobb så är jag snart expert! Haha

Fick precis ännu ett nej. :( Från en affär där jag verkligen vill jobba. Men men, för att se saker från den positiva sidan så fick jag ett snabbt och väldigt trevligt svar med motivering till varför jag inte är intressant för jobbet (för lite erfarenhet inom försäljningsbranchen). Så det är väl bara på det igen!

Har haft en jättetrevlig eftermiddag nere på franskan förresten. Om det är en sak som vår kommun kan skryta med så är det en helt fantastisk språkservice för oss invandrare. För en struntsumma så får jag tre timmars lektion i grupp per vecka samt en timmes privatlektion med en gammal språklärare. Helt otroligt bra!

Det bästa är dock nästan att komma hem efter kursen... För efter fyra timmar hemifrån då jag har varit aktiv och träffat andra människor så känner jag mig helt slut och väldigt duktig. :) Motsatsen till hur det känns efter en hel dags arbetslöst pyssel här hemma. Alldeles, alldeles underbart!

Nu ska jag gå och laga mat till fästmannen som kommer hem från sin kurs (eget företagande) om en halvtimme och sen ska vi titta på brittisk kostymfilm (tack mamma för DVD:erna jag fick av dig för nått år sedan, vi är på andra vändan nu...).

Idag känns det riktigt bra att vara just där jag är! :)

2 comments:

Trillingnöten said...

Fantastiskt fin språkservice! Nåt som skulle finnas här i Sverige också för de som behöver det. Kanske till och med obligatoriskt! Då kanske människor känner att det är lättare att vara en del av samhället och slipper vara utanför (om man inte vill så klart)!

Kristina said...

Håll ut med jobben! Fick också flera avslag när jag kom hem från AbuDhabi - det knäcker en men tänk att "då var dom inte jobben något för mig".
Tror att det alltid finns en anledning till varför man inte får just det jobbet som man verkligen ville ha. Men hang in there! det kommer att lossna tillslut :D

Kram btw fortfarande avundsjuk på att du bor i Belgien(nästan frankrike) och läser franska. Vilket mod!