14.9.10

På torsdag...

...kommer de och installerar vår vedspis. Inte en dag för tidigt kan jag meddela!! Det är åter igen tisdag och kallt som i ett kylskåp i vårt kök. I resten av bygget är det lite varmare, liiiite lite. JAG FRYSER!

Jag har varit och anmält mig till franskakurs idag förresten. Det blir den mest avancerade gruppen och så ska de försöka fixa en timmes privatundervisning till mig varje vecka med en pensionerad engelska-franska lärare. Min lärare tyckte att det kanske vore en bra idé eftersom jag vill plugga till engelskalärare, då kan jag öva på min franska grammatik och direkt lära mig dra paraleller till engelskan osv. Inte dum service de har på "komvux" här i byn.

Nu ska jag tvätta flaskor som vi kan tappa upp första omgången äppeljuice på. Plockade upp första rullebören (skottkärran för alla er norrifrån) med fallfrukt i går så i morgon blir första pressen. Spännande!

3 comments:

Anonymous said...

Hoppas att den där spisen verkligen kommer att göra nytta!
Så kul med franskan!
Bakgrunden

Anonymous said...

Passa på då att pröva igen med gelé igen!
Samma

Trillingnöten said...

Hur coolt som helst med privatlärare! Säg dte på komvux här och de måste hitta en ordbok först för att kunna förklara vad det är de inte kan erbjuda....