20.8.10

"When god closes a door...

...somewhere he opens a window!"

Med risk för att det helt plötsligt blev väldigt religiöst här på bloggen, men tyckte det citatet passade väldigt bra just nu. Fick precis ett väldigt ledsamt, men väldigt snällt mail från rektorn nere på byn. Tyvärr så kan de inte anställa mig som klasslärare eftersom jag inte har rätt examen. MEN de verkar ändå ha fått ett rätt bra intryck av mig häromveckan för han erbjöd mig direkt två andra poster ifall jag är intresserad: körledare till deras engelska kör samt flöjtlärare. Flöjten måste jag ju tyvärr tacka nej till, men däremot kören har jag redan tackat ja till. Härligt! En kör är bättre än ingenting. Påpekade dessutom i mitt svarsmail att om de vill starta danskurser eller behöver någon som kan annordna shower, konserter eller liknande med eleverna så är jag VÄLDIGT intresserad. Kanske får bli ännu ett år i musikens tecken?! Vi får se vad som händer...

Nu ska jag kolla runt efter fler jobb. Man kanske skulle jobba lite på Liedl också kanske? Såg att de letar folk... Kan ju vara ehm trevligt, eller nått. Och så ska jag sätta upp lappar om privatundervisning i engelska. Brukar tydligen funka häromkring.

På schemat senare idag finns tvålproduktion, försök nr 2 att göra äppelgelé (försökte igår, det gick inge vidare...min saftsil vill inte som jag vill) samt storstädning eftersom vi väntar finbesök framemot kvällen.

2 comments:

Anonymous said...

Du hitta något! Liedl kan väl vara kul som omväxling!
"Bakgrunden"

Trillingnöten said...

Vilket flyt du har! Det är fantastiskt :) Håller med föregående talare att LIdl inte är helt fel. KUl att vidga sina vyer liksom...och skaffa fler kontakter. Kan du kanske plugga till lärare, komplettera liksom, i Belgien?