18.8.10

Vatten, vatten, bara vanligt vatten!

Vette tusan vad det är som händer, men vädergudarna verkar ha fått nippran på det där med regn och vatten i allmänhet... I alla fall häromkring (och i Skåne har jag hört). Det regnar och regnar och är allmänt grått och trist. Sommaren är borta har lämnat efter sig en blöt, ruttnande, grå massa. Trevligt! Tack sommar!! Väldigt trevligt!

Vi har i alla fall äntligen fått ordentligt med vatten i floden.






Fästmannen var nere och jobbade i floden och fick besök av svärisarnas vovve som ville ta en liten simtur.

2 comments:

Josefine said...

Jag har ju köpt ett pa gummistövlar så jag vill gärna ha regn och vattenpölar på marken! Konstigt nog så torkar vattnet in på två röda här hos oss, så vi har inga vattenpölar. Grr!

Men jag lär väl klaga sen när hösten kommer på riktigt och allt här ute är lervälling. Fast å andra sidan, jag har ju mina gummistövlar nu!

Jag ser gärna bildbevis på katten och dig på kvällspromenad. =) När jag var liten packade vi ner grannens kattungar i dockvagnen och körde med dem. De hade det jättebra där nere i värmen och tyckte det var jätteskönt! Men man får nog börja i tid...

Emma said...

Här regnar det också, men det gör inte mig särskilt mycket, då kan jag sitta inne med min förkylning och sy. Jag går och funderar på byxor, kjolar och självklart din brudklänning. Har du några fler inspirationsbilder? Puss!
E