5.8.10

Mitt drängaskåp - en kärlekshistoria!

I vår stall och senare, när föräldrarna flyttade till stan, i vårt garage så har det så länge jag kan minnas stått ett drängaskåp och skräpat. Då och då har det använts till att förvara diverse trädgårdsredskap och småskit, men det har liksom alltid varit lite bortglömt och oönskat.
Föräldrarna ville gärna göra sig av med det när de flyttade från landet, men jag gillar ju som sagt gamla grejer så jag bad dem hålla kvar det ett tag till i fall i fall jag skulle kunna ha nytta av det någon gång - och NU!!! NU har det kommit till sin rätta plats!

Trots protester från farsan och ett jäkla jobb med att kånka det hela vägen ner till Belgien så står det nu på plats i vårt kök. Och det är hur fint som helst. Se själva:







Ena dörren ramlade av när vi höll på att göra iordning för flytten, och det är väl meningen att den ska sättas på igen så småningom, men jag gillar när det är halvt öppet. För att få ordentlig användning för skåpet så ska vi dessutom sätta in ett par hyllplan i garderobsdelen så att vi kan ha porslin och annat smått och gott där.

I love my drängaskåp!!!

Idag får vi besök från Bryssel. En av våra bästa vänner från scoutvärlden - min gamla "kökschef" från förrförra lägret - kommer och hälsar på tills i morgon eftersom han inte kan komma på inflyttningsfesten i helgen. Så ikväll ska det bjudas på svenska köttbullar minsann. haha.

Ha en bra dag!

6 comments:

Trillingnöten said...

Det är ju hur fint som helst! Bra att du stod på dig! Som sagt, saker kan vara bra att ha :)

Alexandra said...

Jättefint! Flyttade ni ner det själva eller hyrde ni någon frakttjänst?

Vi har iallafall just fått veta att brorsan flyttar in just den här helgen så vi kommer att vara upptagna och kan tyvärr inte komma :( Hade dessutom en liten incident med punka på ena framdäcket häromdagen vilket resulterade i att båda framdäcken byttes ut, så har lite tajt med bensinpengar just nu också ;( Jättetrist men får komma förbi en annan gång istället :) Och ni är såklart jättevälkomna hit någon annan helg också :)

Stef said...

Ja men det blev ju skitfint där! :) Tjusigt drängaskåp du har!

kramar

Alexandra said...

Hej, uppdatering på min kommentar ovan, vi kanske kan dyka upp ändå men det är inte helt 100 än, får se ikväll, fast då blir det till BBQ'n imorgon som vi kommer :) Vad har ni för address förresten?

Alexandra said...

Ingen fara, vi har haft ganska fullt upp här :) Får absolut se till att hitta på något någon helg! Vi kommer gärna förbi :)

Stef said...

Dålig uppdatering här inne!