20.7.10

Måste införskaffa ett paket Gevalia ASAP...

...eftersom vi tydligen kommer att få oväntat besök inom de närmsta dagarna.

Var och skrev in oss hos kommunen idag och för fästmannen gick det bra, inga större konstigheter där. Jag däremot verkade tydligen vara en skum typ för tanten i luckan lekte tjugo frågor om allt mellan himmel och jord och tyckte det var vääääldigt konstigt att jag ville flytta till just denna kommun. Hon kom till sist fram till att de ska "studera mina papper" samt skicka ut en snäll (förhoppningsvis) poliskonstapel till oss, inom ett par dagar, för att kolla att vi verkligen bor här. haha. Cool! Eller inte! Har jag nämnt att jag har polisfobi? hehe

Efter polisbesök och "studerande av papper" (vilka papper? kopian på mitt pass?) så kommer jag att få ett brev hem där det står vad som händer härnäst.

Phew. Tacka vet jag svenska skattemyndigheterna! När fästmannen flyttade till Sverige tittade de på hans pass, tittade på honom, log och sa "Welcome to Sweden, this will be your Swedish personnummer"

I övrigt är det kokhett ute och gräsklipparen strejkar. Toppen! Jag som skulle klippa färdigt i dag. Får bli mer städ och undanplockande inne i stället.
Hantverkaren tittade in i köket för ett tag sen och påpekade att det nog blev lite skitigt av jobbet de håller på med just nu. NÄHÄ? Det säger du inte? haha. Bara att dra fram dammsugaren igen dårå...

I kväll blir det med städ och plock och så ska vi ge oss ut på omgång nummer två av lindblomsplockning. Vi har en STOR lind på ön som blommar just nu och lindblommor kan man tydligen torka och göra "sova-gott-thé" av. Så vi plockar för fulla gubbar!

Over and out från denna, not so desperate, housewife

2 comments:

Alexandra said...

Haha ja, så fungerar det här, även vi fick polisbesök, det verkar man få när man flyttar till en annan address också. Själv var jag ju tvungen att skaffa kvitton på flygresor för att bevisa att jag varit här på besök tidigare osv... Det var så jäkla överdrivet.

Trillingnöten said...

Wow, polisbesök minsann! De slår på stort i Belgien! hehe