19.7.10

Martinrive i bilder - första veckan


Huset när vi anlände. Här är grönt och lummigt och helt underbart just nu!


Att ha en stor trädgård att äta lunch i är inte helt fel. Första dagen åt vi lunch i det gröna med föräldrarna och svärisarna.


Det är mycket som ska packas upp...


...och många Kamprad-pussel som ska sättas ihop!


Det finns MYCKET att göra på ett sånt här ställe! Gräset på ön slogs innan vi kom hit och vi fick hjälp av föräldrarna, L och två besökande vänner att räfsa ihop det. Tack!


Första dagen fick vi besök av en freak-storm. Den var över på fem minuter, men hann skapa totalt kaos i hela regionen. Hos oss var det ett gäng träd som bröts av. Favoritäppelträdet lyckades vi nog dock pussla ihop igen.


Vi tog med föräldrarna upp till stenbrottet strax ovanför oss för att titta på utsikten.


Toulouse verkar trivas! Hon får fortfarande inte vara ute på egen hand eftersom sambons familjs överenergiska hund är på besök. Men sele och löplina hindrar inte min katt från att ta möss inte...


Hon har hittat sitt favoritställe - köksfönstret!



Vi tog med våra besökare på en snabbvisit på årets scoutläger.



Och så var vi och testade svärisarnas äventyrspark.

That's all for now folks...
Bilder på insidan av huset osv har inte tagits än eftersom vi inte har fått iordning. Men det ska vara ordnat inom kort!

1 comment:

Josefine said...

Det ser helt fantastiskt underbart ut!

Med en trädgårdsmästare som tog hand om det yttre skulle jag också kunna trivas. Jag tycker min lilla gräsplätt är för jobbig. Kanske mest för att den inte är som jag vill...

Så spännande med en massa nytt, det får mig ocksåa tt vilja dra härifrån lite.. Liiiite...