21.6.10

"Alla goda ting är tre"

eller inte...

Är nyss hemkommen från folktandvården, och tyvärr ska jag dit igen tidigare än väntat - för att laga tre små hål. Grrr. Det blir mina första lagningar. Tandsköterskan skrattade lite nervöst och påpekade att det ju finns jättebra bedövning nuförtiden. Jo, kanske det...men jag tycker ändå inte om när man är och pillar i min mun.

Som tur är i oturen så har jag "frisktandvård" så jag behöver inte betala ett öre för kalaset. Tack för det!

--

Och hur underbart var inte bröllopet?!!! Oj vad rörd jag blev och oj vad härligt det var och oj vad det lätt var värt 17 kronor i skattepengar. haha. Hon verkar vara en bra tjej den där Vickan.

Vad jag däremot stör mig på idag är alla de miljoner som slösas på onödig mönstring nu veckorna innan värnplikten läggs ner. 47 miljoner kronor ska det tydligen bli som man kastar i sjön bara för att det ska vara så. Victorias bröllop kostade mindre än det... Var är alla kritiker nu?

1 comment:

Trillingnöten said...

Oj! Tre hål! Jösses : ) Lycka till med det! Själv hatar jag att laga. Nu var det ju en 20 år sen sist, men i alla fall. Jag fick borra ur en tand med amalgamfyllning en gång och det var inte kul....