18.6.10

Strålande skor och glassig tillvaro

Har varit på utflykt i malmö med mamma idag. Hon skulle in och bli strålad på sjukhuset och jag skulle leta efter nya skor. Strålningen blev inställd på grund av "klydd" med maskineriet men vi fick däremot en jättehärlig förmiddag på stan. Hittade ett par värdiga ersättare till mina gamla slitna trotjänare och är nu stolt ägare av ett par lila, rutiga skossor. Wohoo! Mina tår tittar inte ut på sidan av de här...nice.




Sambon har åkt tillbaks till Belgien igen för att hjälpa till i Martinrive. Jag blir kvar här hemma och glassar runt i stan och på Söderslätt tillsammans med syster yster. Kan det bli bättre?

Smygroyalist som jag är så ska jag och morsan spendera morgondagen med att dricka champagne och äta jordgubbar/princesstårta framför princessbröloppet på teve. JA, jag är en hopplös romantiker som tycker det är kul med ceremonier, flådiga klänningar och folkfest. So shoot me!

Det är skönt att ha sommarlov...

2 comments:

Trillingnöten said...

Men oj! Champagne och allt! Jag ligger i lä...jag tar ett glas mjölk och kollar aftonbladet! Snygga skor förresten! Var köpte du dem??

Josefine said...

Torsdag eftermiddag blir jättebra! Vid 15-tiden? Jag föreslår en fikapicknick utomhus med gott om plats för ben som vill springa! =) Om vädret tillåter, förstås!