4.6.10

Katt med änglavakt

Min underbara fantastiska kise blev påkörd i kväll. Som tur är av ett underbart snällt gäng nyblivna studenter som stannade och fick tag på mig så att jag kunde gå ut och leta efter henne. Hon hade linkat hemåt direkt och kom otroligt nog när jag kallade... Tilltufsad, oljig och dann, men trots allt rätt okej.

Tack gode gud för snälla bilister och vänner som ställer upp i vått och torrt! Fick syster yster på telefon under tiden jag letade och sen kom hästtjejen hit med hela sin arsenal av desinficeringsmedel och annat bra att ha.

Fick hjälp av hästtjejen att kolla igenom katten och förrutom ett skrubbsår på hakan, en massa oljefläckar och en rejäl chock så verkar hon ha klarat sig helskinnad. Snacka om att ha änglavakt!

Nu ligger hon och sover i sin korg och jag ska ta en kopp thé för att lugna nerverna lite innan det är dags att sova...

1 comment:

Trillingnöten said...

Men usch vilken upplevelse för dig och katten!! Det kunde verkligen ha slutat illa! Vi hade en stor fantastisk New Foundland-hund en gång som blev påkörd. Han var enorm, men han dog i alla fall. Inte på en gång, men hos veterinären. Jag är glad för er skull!! Kram!