13.5.10

Päron på besök

Om fem timmar ska vi plocka upp föräldrarna + moster på tågstationen i Mora. Sen ska vi ha en toppenhelg tillsammans! Roligt roligt!

Var ute på älgsafari tillsammans med hästtjejen i går kväll förresten. Hade gett oss fan på att nu - NU - skulle jag minsann få se min första vilda älg. Men icke! Trots ca en timmes runtkörande i skogen och lite lurpassning vid populära kalhyggen så blev vår totala viltskådning: en hare, en tjäder och en mus/råtta.

Jag tror att jag har ett inbyggt antiälg-system som bidrar till att alla älgar inom en viss radie springer för livet när jag kommer i närheten. Inte rättvist alls!

Förmiddagens projekt: STÄÄÄÄÄDA!

3 comments:

Trillingnöten said...

Åååååh, aldrig sett en älg! Jag har tappat räkningen på mina älgar :) Minst tio stycken eller så...du kan komma på älgsafari hos pappa :p Han krockar hit och dit med en och annan!

Stef said...

Ah guttans! Hoppas ni får en bra helg tillsammans! kramar

The Hanssons said...

l[ter harligt. Halsa dem allesammans.
kram