19.5.10

Att tugga på humlor och annat som sticks...

...kan verka väldigt frestande om man är liten, gråhårig och katt. Min kise kom precis in efter en lekstund utomhus med hennes nya bästisar, humlorna, och hon verkar ha fått sig ett stick för hon har ett en liten svullnad på ena läppen. Hon verkar inte ha ont så det är ju tur för henne - men ändå! Jäkla knäppgök!

Är det bara jag som ser ironin att just min katt älskar att leka med humlor och bin? (Jag är fruktansvärt rädd för dessa vidriga kryp och springer så fort jag ser en humla eller geting...)

3 comments:

Trillingnöten said...

Ja, katter är ju inte det smartaste djuret när det gäller sånt. Jag tror att de bara slås av hunden som jagar sin egen svans... :p

Josefine said...

Vet du inte att det är supersmaskigt? Krispigt och lite delikat stickigt! Mums! =)

Stef said...

hahah nawww Toulouse! det är farligt att leka med humlor och bin....inte dom mest pålitliga lek kamraterna kanske?! kramar