29.4.10

Tro det eller ej...

...men sambon har minsann flytt fältet igen. Tre dagar i snöhög tillsammans med gymnasieelever står på schemat denna gång.

Vår katt insåg i går natt att sambon var borta igen och nu strejkar hon och är arg. De nätter som sambon var hemma sov kisekatten gott och väntade på att vi skulle vakna på morgonen. Fantastiskt! Optimist som jag var antog jag att hennes morgonterror nu för alltid var över... Eller inte. I morse, like clockwork, kl 04.30 bet hon mig på näsan och drog mig i håret tills jag gick upp och gav henne mat. 06.00 var det dags igen - denna gång skulle hon ut.

I natt stänger jag nog sovrumsdörren så jag får sova en hel natt. För att se det från den positiva sidan: nu vet jag alldeles säkert att solen börjar gå upp innan 04.30 här uppe. Nu är alltså sommaren snart här. Wohoo!

No comments: