26.4.10

Äntligen bild-time

Nu så har sambon alltså landat, och så även en hel massa foton från förra besöket. Här kommer bildkavalkad:


Svärfar fick åka med skyliften upp i luften för att fotografera från ovan. Här en utsikt över "ägorna".


Och här är innergården under full renovering.



Här har jag och sambon precis planterat den första av tre skånska hyllebuskar som min bästa mamma skickat från sverige. Här ska det bli hyllesaft minsann!


Denna lilla vedhögen har yours truly och sambon minsann huggit och klippt alldeles själva. Resultatet av fruktträdsbeskärningen som sambon gjorde innan jag kom ner. Mycket jobb, men vi kommer i alla fall inte att saknar ved att elda med i vår vedeldade kamin i köket. :)


Vi har gullvivor på tomten...


...och en blivande familj med canadagäss.


Och så jobbade vi ju mycket på svärisarnas parkprojekt. Här det nybyggda "caféet".


Klätterrunda i träden!


Den lilla stugan i trädet som rymmer en massa hemligheter för intet ont anande deltagare... ;)


Sambon och jag spenderade ett par dagar med att dels sätta upp skyltar och dels åka runt bland de olika delarna och fixa småsaker. T.ex plocka skräp, knipsa av skruvar och spikar som stack ut, sätta upp staket, reparera vandalism, hänga upp flaggor m.m...


Och här är en av de fina flaggorna vi satt upp. Blev ett gäng...

Mer bilder senare idag. Nu ska jag till fritids och leka med barn! Wish me luck!

3 comments:

Stef said...

Ser så himla mysigt ut vännen! kommer att bli jättefint! pussar

Trillingnöten said...

Hummersås! Finns det plats för en till`? :p Jag städar bra och kan vara tyst som en mus!

Josefine said...

Ser väldigt idylliskt ut, är det det med?

Den versionen har jag nog faktiskt sett, och håller med om att den är jättebra. Om jag inte har helt fel för mig så låg jag på soffan, dunderförkyld, på övertid och fet som en val och såg den i slutet på januari/början på februari förra året. =)