24.1.10

nollnolltalet.

Precis hemkommen från cocktailparty hos sambons klass. Andra festnatten denna helg, dvs "gamla" jag är lite sliten och trött.

In på festen stampar ett gäng små gymnasieelever varpå jag och två andra fångar in en liten pojke anno 1992 och börjar prata lite strunt. ;)

Kvällens citat kom från denne pojke som, efter en halvtimmes trakasserier från oss oldies om 80-, och 90-talskultur, kläckte ur sig: "men, jag är ju i alla fall ung på nollnolltalet - ni är ju värsta pensionärerna!".


Jahapp. Så har man gått och blivit pensionär på gamla dar.
Godnatt.

3 comments:

Stef said...

HAHAHAHAHAAAA ja du är en gammal pensionär! Var ni på fjortisdisko eller??

puss

Josefine said...

Jo, jag känner mig onekligen lite gammal ibland. Iallafall när jag jämför mig med en massa andra i min ålder när jag sitter här som hemmafru och mamma. =)

Men i sinnet känner jag mig fortfarande som sjutton!

Trillingnöten said...

Men visst är det underbart? Att faktiskt vara äldst och kanske rynkigast (inte du alltså!) på en liten fest...Va fan är det här för musik? lol!