19.1.10

Män och ravioliburkar

Hade precis ett väldigt givande samtal med syster yster ang män och deras träningsvanor. Hennes käresta har börjat ta det här med träning "på allvar" och håller därför just nu på att leta träningsmaskin tillsammans med sin far. Syster yster väljer att stödja honom genom att sitta på videolänk (distansförhållande) och ge små fyndiga motiveringar som "push" och "come on honey - one - two - three") när han gör situps. Snällt av henne tycker jag!

Själv ska jag ju börja träna cirkelträning hemma idag och behövde då ett par hantlar. "Äh, tar ett par konserver i stället" tyckte jag och satte igång. Varpå sambon förfärades och tyckte att så kan man ju inte göra. När syster yster påpekade att hon och hennes mor brukar använda ravioliburkar i stället för hantlar fick jag konstiga blickar från sambon...

Är det bara våra "pojkar" som har träningsredskapsfetish, eller är det nån mer som känner igen sig?



Våra män må behöva redskap och hantlar - men vi klarar oss bra med ravioliburkar!

2 comments:

Stef said...

Hehe najs!!!!puss

Trillingnöten said...

Hurra! Bra jobbat! Vilken start! Ett tips om inte konserverna fungerar : ta en literflaska och fyll med sand eller vatten. Beroende på vilken tyngd du vill ha. Själv kör jag mycket hemmagjorda saker :P