12.11.09

Skäms Vellinge!

Attså här sitter man och tycker synd om sig själv och sen läser man något såhär vidrigt som får en att komma ner på jorden igen och inse att man har det rätt bra.

Hur i hela fridens namn är man funtad om man vägrar hjälpa ensamma flyktingbarn? Ehm, Vellinge kommun, nu får ni fan ta och skärpa er! Att vara rädd för förändring och "invandrarhotet" är en sak men att låta sin svenssonskräck och smygrasism gå ut över ett gäng stackars barn som inte har gjort vellingeborna ett dugg ont är enligt mig helt fruktansvärt.

"...När Eva Dall sa att det är viktigt att ge barnen en trygg miljö blev svaret:
– Våra egna barn då? Hur blir det nu med deras trygghet? ..."

...- Vi vill inte ha hit dem!...


Jag vet inte vad jag ska säga. Just nu är jag så arg och besviken och ledsen att det finns människor som tänker såhär så jag finner inte orden. Vad hände med att behandla andra som man själv vill bli behandlad? Och att hjälpa sin nästa?

Har en känsla av att detta kommer att bli en arg dag.

No comments: