13.4.09

Bio och tyska

Har varit inne i Lund och sett Monsters vs. Aliens på bio tillsammans med kusinbarn #1. Kankse inte den film jag själv hade valt att se, men den var helt ok. Kunde varit mycket värre!

I övrigt rätt lugnt. Ska vicka som tyskalärare i morgon, det kommer att bli väldigt intressant. Undrar om jag ska lära ungarna min standardfras (Ich habe sauerkraut in meine lederhosen)? Behöver jag påpeka att jag aldrig läst tyska? Jag lärde mig iofs räkna till 100 på tyska när vi var i Berlin med klassen i nian, kan ju komma på olika saker att räkna i klassrummet... haha. Hoppas läraren jag ska vicka för har förberett lektionsunderlag. :P

Oh, och så är syster yster hemma igen. Satt och krängde jellybeans hemma hos henne tidigare idag tills hon somnade. gottgott! de med grillad marshmallow-smak är mina nya favoriter. :)

guten nacht!

No comments: