3.3.09

Nationellt prov.

Precis hemkommen till syster yster efter en och en halv timmes vaktande vid uppsamlingsheatet av det svenska nationella provet på skolan. Oj vad kul, ehm, eller inte... Jag höll på att somna och min mage gjorde tappra försök att vara social. Varför börjar alltid min mage gurgla så fort jag är i ett tyst rum tillsammans med folk jag inte känner?! Irriterande!

Efter en snabb tur hem för att släppa ut vovven på kissrunda i trädården har jag och S.Y nu smällt i oss var sin smördränkt majskolv och är snart på väg ut igen. Idag blir det åter igen ett besök på arkivet och sen har jag faktiskt inte en aning om vad jag ska hitta på...

I morgon blir det heldag med musik på schemat. Håller på och återupplever gymnasietiden inne i huvudet för att komma på några lektionsplaner som man kan använda på högstadiet. Lite sångövningar och magstödsträning kanske, haha.

2 comments:

The Hanssons said...

mums majskolvar!!!!!

my said...

Japp! Med MASSOR av smör!