24.2.09

Old School.

Ibland vet jag inte riktigt vad jag ska tycka om det här med tekniken alltså. När jag själv gick på högstadiet hade vi fortfarande hederlig gammal VHS och TV på en vagn som rullades runt mellan klassrummen när man skulle kolla på film. På NO-n tittade vi till och med på film via projektor. Lärarna hade alltid lite problem med att starta grejerna, men det brukade väl ta max 5 min att fixa.
I början av min sista lektion idag spenderade jag mer än 20 min, tillsammans med ett gäng eftermiddagsstimmiga nior, med att försöka få igång en film på skolans sk "smartboard". Det skulle trixas med ljud och sladdar och inställningar och dator och DVD spelare och hurts där frjärrkontrollerna låg inlåsta osv osv. GAH.
Hade det inte varit lättare för alla med bara två knappar på fjärrkontrollen? ON och OFF?

Fimen verkar bra, hann bara se ca en timme av den. Flyga Drake. Som vanligt har jag börjat läsa boken en gång, kommit halvvägs, sen glömt den i min trave halvlästa böcker bredvid sängen. Kanske borde gå och leta upp den igen...

Seminarium nu. GAH.

Oh, och det är vår i Trelleborg idag! Strålande solsken, bara lite lagom mycket blåst och vintergäcken blommar för fullt. Alldeles, alldeles underbart!

No comments: