3.5.13

Härmapa!

En annan sak eleverna och jag diskuterade i skolan idag var huruvida man ska bli sur när någon "härmar" en, eller gör något liknande det man själv redan har gjort. Jag hävdar bestämt att man för det mesta i stället för att bli arg kan känna sig hedrad och vara glad att man kan inspirera andra med det man gör. :)

Därför hoppas jag att Prästida inte tycker det är "härmapigt" att jag valt att ändra om lite här på bloggen just idag när hon satt igång med en update av sin eminenta blogg. Jag inspireras ju ofta av denna coola tjej, vilket även är fallet idag.

Känner mig fram lite ett tag tror jag, så bloggen kan komma att ändra utseende ett par gånger under helgen. Mycket beroende på huruvida jag kan få ipaden att samarbeta lite bättre med mig än i kväll... Vi får se! Tips på ideer om nya layouter till blogg emottages tacksamt! Jag gillar ju inspiration och tips som sagt.

Ps. Lyckades inte komma på hur jag lägger in länkar i texten via blogger-appen på ipaden som jag använder just nu. Kunde därför inte länka till ovannämnda inspirationskälla...men om ni tittar i blogglistan här till höger så hittar ni henne. :)

1 comment:

Persilja said...

Jag försöker alltid säga till mina barn att de ska vara stolta när någon härmar deras idéer. Det är ett tecken på att de gjort nåt bra. Härmapa är annars ett ord som jag tycker illa om. Det sägs alltid med ett elakt tonfall. Men härmapor är vi allihopa på nätet. Det är ju ofrånkomligt och man minns sällan varifrån man fick inspirationen, den bara väller över en hela tiden! :)