10.12.12

10 dec: Min väska och dess innehåll


 
Min fina, färgglada väska fick jag av maken i födelsedagspresent när vi var i USA i somras. Jag älskar att den är färgglad och plastig och skrikig och konstig, och det verkar gå hem hos andra också med tanke på alla positiva kommentarer jag får om den.
 
Jag är periodare när det gäller handväskor. Jag har ett par favoriter som jag byter mellan under året och ibland kör jag helt utan väska och förvarar kort och pengar i jackfickan. Inte alltid så praktiskt, men sånn är jag.


Innehållet i väskorna varierar beroende på årstid och vad jag pysslar med för tillfället. Då jag är synnerligen ambivalent när det gäller arbete osv så kan innehållet göra ganska stora skiftningar; från skolböcker ena veckan till städtrasor en annan. Just för tillfället lever jag dock nästan konstant i skolans värld, vilket verkligen märks på innehållet i min väska.


 
Dagen till ära passade jag på att tömma väskan helt och rensa lite. Tog ett foto innan rensning.
Dagens skörd:
- Ett paket extrapennor till mina resurselever (inte lönt att tjafsa med dem om pennor längre, lika bra att ha ett gäng extra till hands så sparar man lite tid)
- En whiteboard-penna
- Kvitton!
- Mapp med närvarolistor, planering och rättningar tillhörande mina VFU-klasser på gymnasiet
- Lite småmynt
- Ett tuggummi som hoppat ur sitt paket för ett par veckor sen och satt sig fast i en ficka
- En tupperware med kex till sonen (Alltid redo!)
- En barntandborste, har förmodligen agerat leksak vid påklädning och sedan slunkit ner i väskan av bara farten
- En massa papper i lösbladssystem
- Min fickikon (det enda som alltid finns i handväskan, och som flyttar med mellan de olika väskorna. Fråga mig inte varför, det har blivit en vanesak helt enkelt)
 
There you have it: min väska och innehållet däri!
 

1 comment:

Lotta said...

Såg den och skulle kommentera den, men var på språng och du var upptagen i diskussion med elever.
SJälv har jag burit med mig tre väskor senaste tiden, en med extra varma kläder för transport till och från buss och jobb, en handväska med frukost, plånbok, nycklar, kalender (innehåller också kvitto, napp, haltabletter, småpengar, extra penna, cerat mm) samt en större väska med alla mappar, bedömningsunderlag, planeringar, någon ämnesbok, pennskrinn mm.
Nu hoppas man att det kan skalas ner till i alla fall två väskor...

Kram