17.11.12

Magsjuka och weekend på landet

Det går magsjuka på skolor och dagis och maken hade ont i magen hela dagen i förrgår, men eftersom det inte blev värre för honom och jag nästan aldrig blir smittad av grejer, om det inte är dundersjukan själv som är i farten, så var inte jag så värst orolig. Tills natten till i går då jag inte sov en blund utan låg och mådde illa och vantrivdes. :( Sen i går morse satte det igång... suck. Så det blev sängläge och vattendiet hela dagen i går. Trist som attan.

Idag mår jag dock bättre. Verkar kunna äta igen och mår inte lika illa, känner mig mest lite sliten.
Men jag tror att vi allihop i lilla familjen behöver lite ordentlig vila så idag packar vi bilen och beger oss till huset på landet. Vi ska bo där tills i morgon och vara utomhus riktigt mycket med Luka, spela spel och ta det väldigt lugnt. Känns som det kommer att behövas innan praktiken kör igång på måndag.

Hoppas ni har en trevlig helg utan sjuka!

1 comment:

Josefine said...

Usch. Magsjuka är inget kul.

I går (fredag) var de bara 5 barn på Gibsons avdelning på dagis. Resten var sjuka, eller hemma för att de inte ville bli sjuka. Gibson blev ditskickad som vanligt. Blir han sjuk så blir han sjuk. Han har nog lika stor chans att bli sjuk även om han inte är där, resonerar jag.

Men de hade riktigt mysigt och lugnt på dagis då. Precis så som de borde ha varje dag. Men det finns det förstås inte resurser till...

Hoppas du får hålla dig frisk nu, och att resten av familjen inte smittas!