29.11.12

Historieätarna

Det blir mycket tevetips här på bloggen nuförtiden. Konstigt med tanke på att det är en smärre sensation de gånger jag faktiskt har tid att sitta ner i soffan framför teven tillräckligt länge för att hinna se ett helt program. De gånger det händer är jag antingen sjuk eller ute på landet. Och så vid alldeles speciella undantag, som i kväll, då jag aktivt bestämmer mig för att nu - NU - ska jag bannemig se det där programmet som jag tycker verkar bra. Just idag var det tredje avsnittet av Historieätarna på SVT1 som fick mig att ta en välbehövd paus i plugget. Jag tycker riktigt mycket om Erik Hagg och Lotta Lundgrens ganska tramsiga, mer eller mindre historiskt korrekta, upplevelser. Humor och historia i en härlig blandning - toppen!

I helgen blir de julmarknad. Tjihoo!

1 comment:

Trillingnöten said...

Jag älskat den serien :) Lite lagom tramsigt och lagom mycket historia :)