16.10.12

Vad bra det blev!

Idag mådde pysen bra och sov till åtta. Så vi tog vagnen till förskolan och lekte tittut och klappa kaka hela vägen dit. Jag var förberedd på att få börja om lite med inskolningen eftersom vi var borta i går så döm om min förvåning när läraren sa att jag kunde vara med en liten stund ute på gården och sen gå hem. Luka ska pröva att sova på förskolan idag så vips bev jag "ledig" tills han vaknar någon gång mellan 12 och 14. Sen när jag kom hem fick jag äntligen svar från min seminarieledare om hur det blir med observationerna som jag inte kunnat göra pga inskolning och vab så nu är liksom livet lite ordnat och strukturerat igen.

Så bra det blev trots allt...skönt.  Efter att ha känt mig efter med allt är jag helt plötsligt ikapp. Och fortsätter inskolningen att gå så här bra kommer jag ju att hinna med både observationer och allting annat som ska göras denna vecka. Wow vilken lättnad.

Nu sitter jag hemma hos bästa syster yster en stund och väntar på att förskolan ska ringa och säga att lillfis vaknat och sen ska vi tillsammans gå och hämta honom.

I kväll ska det pluggas ännu lite till inför saminarium i morgon och så ska syster yster och jag till mamma för att sy i eftermiddag. Vilken bra dag!

1 comment:

Anonymous said...

Det var väl det jag visste!/m