6.9.12

Hola!

Nu har en ny termin satt igång, inte bara på högskolan utan även på den lokala högstadieskolan. Tur för mig verkar det som att det ligger en massa spännande lärarkurser ute just nu för jag har fått en massa vik för lärare som ska iväg och lära sig saker. Jag säger tack och bock och ser fram emot ett par intressanta vikarieveckor.

Som vikarie är ju varje dag en utmaning, och man vet aldrig vad som kommer att hända och hur det kommer att gå. Ämnen och klasser skiftar fortare än en gris blinkar. Nästa vecka ska jag ha musik, franska, engelska och tyska utspritt över veckan och idag ska jag minsann ha spanska. Wish me luck! Eller Deséame suerte! (obs! google translate:at, jag hade inte tid att dubbelkolla om det faktiskt är en ok översättning. Där har ni mina spanskakunskaper i ett nötskal. Jag kan "caballo" också faktiskt, som betyder häst, känns som att jag verkligen kommer att få användning för det idag).

1 comment:

Josefine said...

Tur att inte jag sitter i det klassrummet och ska lära mig spanska. =)