5.8.12

Vi åkte på festival

I går gick tredje upplagan av Äspöfestivalen av stapeln på fältet bredvid vårt ställe på landet. Självklart ville vi dit! Så i går eftermiddag körde vi ut för en liten minisemester på slätten.

 



Det är fint ute i trädgården nu och bärbuskarna svämmar över med rött godis. Luka har lärt sig plocka själv och har suttit ett par långa stunder och filosoferat vid vinbären under helgen.


Vi promenerade bort till festivalen en stund för att äta hamburgare som den lokale ICA-handlaren grillade i sin "kekkes bodega". Vi lyssnade på öppen scen och myste i stycket tillsammans med väldigt många andra barnfamiljer. Vid ett tillfälle räknade jag till sju andra barnvagnar runt om oss på en gång. Härligt! 





Så underbart att bara vara i den härliga Skånska naturen, och att kunna promenera runt i grönskan.



Det började dugga lite framåt kvällen så min händige make byggde upp ett litet regnskydd vid uteplatsen bakom huset. Där satt vi sen halva natten och spelade kort och lyssnade på musiken (vi hade perfekt läge - alldeles för oss själva en bit bort från festivalen, men tillräckligt nära för att höra allt).



En liten eld var allt so behövdes för att hålla värmen in på småtimmarna...



Idag känner jag mig otroligt harmonisk och glad - tänk vad en liten tur ut på landet kan göra!
Vi har redan planerat att åka ute en sväng nästa helg också, men då stannar vi två nätter och bjuder med lite vänner.


1 comment:

Josefine said...

Åh, du har visst egna vinbär! Då behöver inte JAG bjuda på Hallelujah-kaka! =) Vi kommer gärna och hälsar på er, och ni är välkomna hit också. Vad sägs om 9/8, 12/8, 17/8 eller 23/8?