28.5.12

Vilda bebins nya hobby

Luka ÄLSKAR sladdar! Och kablar och alla andra tekniska prylar man kan lyckas roffa åt sig när man svischar runt på golvet i sin gåstol. Inte jättepraktiskt och säkert kanske...tycker jag.

Just nu har vi haft en dust över en sladd som han hittat på en hylla. Han kan inte alls förstå varför han inte får ha den. Envis som en get redan minsann - han tittar på mig, rynkar på näsan och ser allmänt sur ut varenda gång jag kommer i närheten. När han får röja själv är han dock nöjd, så jag sitter här vid datorn och låtsas att jag inte har koll på allt han har för sig.

Busunge är bara förnamnet.

2 comments:

Anonymous said...

Jo du! Minns det där, även om det är ett tag sedan vi hade det så ;-)

Josefine said...

Hahaha... Gibson hade en period där han envisades med att ta ut kortet ur tv-boxen. Och jag satte tillbaka. Han drog ut. Jag satte tillbaka. Han drog ut. Jag satte tillbaka. Osv. osv... =)

Vi tar gärna emot en babysitter. Vet inte om Gibsons gamla är brukbar fortfarande. Gibson var tredje eller fjärde ungen i den, och han lärde sig sätta fart och hoppa fram med den. Inte så bra för fjädringen kanske. Tror att ni fick låna sitsen till Gibsons gåstol också, men gåstolen står fortfarande kvar här hemma. Resten av leksakerna kan vi låna tillbaks om det passar. Känner jag mig rätt kommer jag nog köpa rätt mycket sånt nytt. Köpte knappt något till Gibson nämligen, utan ärvde det mesta, så nu är jag lite köpsugen. =)