5.4.12

April-madness!

Nu är mannen hemma, och oj vad härligt det är! Samtliga familjemedlemmar (katt, barn och jag) har slagits om hans uppmärksamhet i förmiddags, han måste känna sig som en riktig superkändis. :P

Superkändisstatusen upplöstes dock snabbt när vi satte oss ner och såg över hushållets (min) planering (skolbörda) för resten av månaden. Vi kom snabbt underfund med att maken och jag nu kommer att byta roller ganska så ordentligt såtillvida att jag "inte finns" här hemma och han tar hand om allt. För jag har som sagt två uppsatser som ska vara klara om två veckor, ett antal uppgifter till didaktiken, en lektionsplanering till didaktikdagen i falun (oh yes, vi ska upp till dalarna ett par dagar också mitt i allting. fruktansvärt roligt, men fruktansvärt dålig timing), lite skönliterära böcker att läsa, ett par praktikdagar att genomföra (med tillhörande inlämningsuppgifter), samt en saftig lingvistiktenta den 26:e. Tjo hej. Jag behöver ju i alla fall inte ha tråkigt. Tur att jag har världens bästa backup här hemma nu - you can't beat our team!

Idag har jag fått undan lite skriftliga uppgifter och så håller jag på med det sista förberedande arbetet till första tentan. Det är en analyserande literaturuppsats så det är MYCKET läsande.
Glad påsk på er hörrni!
Den omsvärmade kändisen: katt på ena sidan, pojke på andra, fru (aka papparazzi) med kameran i högsta hugg!

No comments: